Tuesday 21 June 2011

SABUNG AYAM SATU KESALAHAN, SABUNG MANUSIA SATU SUKAN

BERLAGA AYAM SATU KESALAHAN TAPI BERLAGA MANUSIA SATU SUKAN ?
Hok dok berlaga tu..... melayu
Hok dok ngadil tu pun melayu
Dan hok dok tengok dan buat duit tu lain-lain bangsa.....

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bukakanlah hati para pejuang agama dan kemanusiaan
Supaya terdetik di benak mereka bahawa sukan ini adalah sukan “kaum kurang ajar”(babarian).
Sebagai manusia berakal kenapa nak dibelasah sesama sendiri. Kenapa nak dirosakkan tubuh yang dijagai sebaik itu bagi memudahkan manusia bertugas kepada Nya. Kenapa mahu mengikuti Muhammad Ali yang akhirnya berpakinson? Kenapa nak diikuti penomol siam yang telah ramai mati di dalam gelanggang. Gelanggang yang hanya mencipta nama dan hadiah, bukan gelanggang sabil FI SABILILLAH yang dituntut.

            
 Sebagai manusia berakal kenapa nak bertarung sesama sendiri. Kenapa nak dirosakkan tubuh yang dijagai sebaik itu bagi memudahkan manusia bertugas kepada Nya. Kenapa mahu mengikuti orang barat yang jelas kafir tu? Kenapa nak diikuti ahli sukan yang telah ramai ‘sesat’ di dalam gelanggang. Gelanggang yang hanya mencipta nama dan hadiah berupa patung.

Ya Allah Ya Karim,
Sesuatu yang menggunakan keupayaan  maksimum dalam mencipta nama dan kemegahan adalah satu jalan ke dunia dan kegelapan jalan ke akhirat... tambah-tambah lagi permainan itu dicipta Zionist yang sentiasa mahu kita membazirkan masa, ekonomi dan kehendak persekitaran yang sepatutnya.
Sukan, Hiburan dan Fesyen ciptaan Zionist, tak lain dan tak bukan hanya untuk menghanyutkan kita dalam danau kesesesatan yang terang-terang bermotifkan “niat menghalalkan cara” sahaja yang sememangnya bertentangan dengan ajaran Allah.
Ketahwilah bahawa apabila sesuatu itu dibuat dengan konsep “niat menghalalkan cara” akan mengakibatkan percampuran jenis manusia tanpa batas syariat yang dituntut Allah. Pergaulan lelaki dan perempuan yang bukan maharam. Melakonkan adigan sebenar pergaulan sebagai ‘suami-isteri’, adik-beradik dan pendedahan aurat yang melampau semasa dalam rumah, bilik dan sebagainya itu adalah HARAM dalam syariat Islam.

Ya Allah Ya Rahman,
Kembalikanlah mereka-mereka para sukan, hiburan, pereka, pencipta dan pemimpin ke jalan yang lurus itu. Jalan yang berpandukan Al-Quran, Sunnah dan Hadis.
Kenapa tak diidolakan Muhammad Rasulullah yang terkenal sebagai Penghulu kita ? Aamin.

TENGOKLAH BETAPA HEBAT DAKAPAN SI HERO KAT SI HEROIN. MUFTI TAK BAGI HUKUMPUN.

JANGAN PANDANG RINGAN ISU INI.......
PERBUATAN DI LUAR ADALAH MENUNJUKKAN JATIDIRI SESEORANG DAN KEYAKINANNYA PADA APA YANG ADA DALAM BENAK MEREKA.
Justru itu MELAYU patut bersatu SEKARANG dalam semua bidang.....
Kurangkan dunia hiburan.....
Kurangkan dunia sukan.......
Kurangkan dunia fesyen dan gaya......
Lumpuhkan persatuan abasiah seperti KELAB ANAK JUTAWAN atau buatlah Kelab Anak Firaun lebih tepat.....
Ingatlah bahawa kedudukan kita sudah dirancang untuk menjadi ‘oranghanyut’ satu ketika nanti.

SOKONGLAH MEREKA-MEREKA YANG DIABAIKAN
COMEL BETUL MENTERI KITA NI! NAMPAK RAMBUT SIKIT PUN DAH COMEL.....


PELEK N LUCU
Perhimpunan BERSIH diharamkan....
Sedangkan Pesta Tunjuk Bodi di sukan tu halal ke?
Adigan berahi dan tak tutup aurat tu makruh ke?
Pesta Rok, nyanyian yang terang menonjolkan penampilan wanita separuh bogel dan malu nak tengok dengan tonggeng sana tongeng sini tu apa ke jadah pula hukumnya Pak Mufti????????????????????

Memandangkan banyak kekeliruan dalam penghidupan kita hari ini, maka ada baiknya kita berfikir secara rasional:

Allah berfirman dalam surah Al-Nahl, ayat 71 bermaksud:
“Dan Allah telah melebihkan sebahagian daripada kami mengatasi sebahagian yang lain dalam hal rezeki, orang yang diberi kelebihan tidak mahu memberikan sebahagian dari kelebihan hartanya kepada hamba-hamba mereka, supaya orang itu dapat sama mempunyai harta. Maka mengapa mereka tergamak mengingkari nikmat Allah itu (dengan perbuatan syirik)”

Perbezaan fikiran kita dengan mereka
Tanah tepi jalan kita buat rumah tapi bagi mereka, mereka buat kedai.
Tiap-tiap bulan rumah kita meminta wang untuk perabut, litrik, air. Tapi premis kedai mereka memberikan wang dari sewaan bulanan.........

Kita pinjam wang nak buat rumah dan beli kenderaan untuk keperluan kerja dan urusan keluarga, tapi mereka pinjam wang untuk dirikan permis perniagaan atau modal berniaga atau kenderaan untuk melancarkan perniagaan.
Tiap bulan kita kena bayar minyak, ansuran pinjaman, sevis dan insuran kemalangan. Tapi tiap bulan mereka kira untung hasil dari sewa kedai, keuntungan pergerakan kenderaan dan memberikan rezeki kepada insan lain.

“Engkau pandai membeli kerana apa yang dibeli adalah pada harga yang murah!”
Sampai bila nak tunggu harga murah ? Adakah harga tapak menurun dari tahun ke tahun ? Adakah jumlah menusia berkurangan dari tahun ke tahun ?

Mereka tak kisah dengan harga tapi yang dipentingkan di sini ialah ‘tapak’. Bagaimana nak mendapatkan tapak yang strategik bagi membina kekuatan puak mereka. Bagaimana nak jadikan tapak itu sumber rezeki kepada mereka dan puaknya. Bagaimana nak jadikan tapak yang ‘ditakluki’ itu sebagai kilang untuk perjuangan memertabatkan ekonomi puak mereka.

Tiap bulan kita masuk Pasaraya beli keperluan dan hanya dapat benda yang dibeli. Tapi mereka dapat untung dari pembelian kita.....
Tidak sedarkah bahawa kita ditipu ?
Tidak sedarkah bahawa kita dieksploitasi ?
Tak perasan ke kita dimabukkan dengan kata-kata indah bersalut racun ?
Tak pekakah kita dengan pengharapan saudara muslim kita dalam biz ini ?


*Dimulai dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Menyayang.
*Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang.
*Yang Menguasai hari Pembalasan (hari akhirat).
*Hanya kepada Engkau (Ya Allah) kami beribadah dan hanya kepada Engkau kami memohon pertolongan.
*Bimbinglah kami ke jalan yang lurus.
*Iaitu jalan orang yang Engkau telah anugerahkan nikmat kepada mereka, bukan jalan *orang yang dimurkai, dan bukan jalan orang yang sesat.
                                                         ( Surah Al Fatihah )

Justru itu marilah kita sama-sama berSATU membina kekuatan untuk melawan peperangan yang lebih besar dari perang Badar dan menghasilkan satu wadah perjuangan yang memertabatkan generasi kita seterusnya.
Jangan jadi mereka-mereka yang pandai berkata-kata, pandai berdailog dan berdebat tapi tidak melangkahpun untuk memulakan gerakan perjuangan JIHAD EKONOMI ini.
Ketahwilah bahawa GERAK pertama ini merupakan langkah perjuangan menegakkan keadilan (fi sabilillah)

‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

PERINGATAN KEPADA AHLI JERMAS
DI BAWAH ADALAH CONTOH SURAT SAGUHATI ATAS PENYERTAAN ANDA.




JERMAS ENTERPRISE
LOT 54, JALAN BESAR, 22000 JERTEH, TERENGGANU.
TEL: 014-6090884, 019-9662792, 017-9215780, 012-9530434, 012-9515627, 014-8035840.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fail: Bil. 09 dlm. Sje 2011/ps.
                                                                                                          Tarikh: 10 Jun,  2011
Kepada,

NAMA                                               

NO. KAD PENGENALAN

JUMLAH BELIAN SAHAM

TARIKH MENYERTAI

JUM. SAGUHATI BELIAN DARI JANUARI KE JUN 2011


Terimakasih diucapkan atas kepercayaan tuan/puan kepada saya sebagai Ketua Jawatankuasa Perancang Penubuhan Syarikat Berhad kerana menambahkan modal saham Jihad Ekonomi ini.

Wang pembelian tanah dan perniagaan lot 54, Jalan Besar, 22000 Jerteh telah diperdagangkan kepada pengurusan syarikat Jermas Enterprise dibawah pengurusan saya sendiri.
Aktiviti perniagaannya ialah menjual ruang niaga dan menjual bilik secara bulanan.
Sehubungan dengan ini syarikat Jermas Enterprise pada 2011 ini, secara ikhlas memberikan saguhati (dividen)  setengah tahun kepada pembeli sebanyak 10%.
Anda boleh mendapatkan saguhati ini daripada pejabat syarikat bermula 1 hingga 15 Julai 2011 ini. Mana-mana pembeli yang tidak mengambil saguhati pada tempuh diberikan maka saguhati tersebut akan dimasukkan ke saham pembeli sendiri dengan jumlah 1 unit 1 ringgit malaysia.

InsyaAllah selaku pengurus syarikat saya akan cuba untuk memberikan dividen sekali lagi pada bulan Disember ini antara 5 ke 10%, sekiranya syarikat yang ditargetkan masih tidak dapat ditubuhkan lagi. Saguhati (dividen) ini dikira pada unit belian saham teras  anda sahaja.

Justru itu saya sarankan kepada para pembeli sekalian agar memperbanyakkan belian bagi menuntut bonus saham yang masih lagi ada (30% bonus belian & bonus mendapatkan ahli baru) dan dividen yang lebih baik dari mana-mana bank. Dengan keizinan Nya, kami diberikan ‘formula’ menguntungkan saham anda.

Marilah kita sama-sama doakan agar Jihad Ekonomi sebagaimana dirancangkan ini berjaya dicapai pada tahun ini, 2011.

                                                                                             
“Ketahwilah bahawa kedatangan kita (sahabat) adalah rahmat kepada yang memahami tapi menjadi ‘kegerunan’ buat kaum munafik”
                                                                                            ( Pengertian munafik : rujuk Surat Ali ‘Imran ayat 167 hingga 175 )


Saya yang benar,                                 Diakui 1,                                  Diakui 2


TT                                                       TT                                            TT
..........................................                 ......................................                     ......................................
(BISTAMAN SULONG)                          (M. ZAHID MAHMOD)               (SALAHUDIN MAHMUD)
550101-11-5277                        520715-11-5223            500205-03-5241
Pengurus Jermas Enterprise                 S/u Perancang Program            Bekas S/u TBSB
014-6090884                                        019-9662792                             017-9215780


No comments:

Post a Comment