Tuesday 31 January 2012

MELAYU HANYUT 2020 BAB 16

MELAYU HANYUT 2020 BAB 16

Allah berfirman dalam Surah Al-Araf pada ayat 146 dan 147 berbunyi :

“Aku akan memesongkan hati orang yang menyombongkan dirinya di muka bumi tanpa alasanyang benar daripada (memahami) ayat-ayat Ku (yang menunjukkan kekuasaan Ku). Mereka (yang bersifat demikian) jika mereka melihat sebarang keterangan(bukti), mereka tidak beriman kepadanya. Jika mereka melihat jalan yang(membawa kepada) hidayah, mereka tidak mahu menempuhinya. Tetapi jika mereka melihat jalan kesesatan, mereka terus menempuhnya. Yang demikian itu adalah kerana mereka mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka sentiasa lalai daripadanya.”           Ayat 146
“Orang yang mendustakan ayat-ayat kami dan pertemuan hari akhirat, sia-sialah amal-amal mereka (yang baik). Mereka tidak diberikan balasan(pada hari akhirat)melainkan apa yang ytelah mereka kerjakan (daripada perbuatan kufur dan maksiat”. Ayat 147
 


Dalam memilih pemimpin ada beberapa tip yang patut dititikberatkan antaranya:
PASTIKAN APA YANG DITUBUHNYA TIDAK KETERLALUAN
(Wakil 1 Malaysia ketika menyambut Pengistiharan Kemerdekaan di Pekan Jerteh dulu….)
           (Pakaian penyanyi yang lebih sopan dan beretika……)
Keterlaluan di sini membawa maksud :   Bajunya tidak mahal sekadar menutupi aurat sahaja. Seluarnya  bukan dari jenama mahal yang dikatakan ‘branded’. Pakaiannya murah dan bersih. Rasulullah mempunyai 2 helai jubah sahaja. Bajunya pula ada 7 tampalan.
Kalau pakaiannya sahaja sudah berkerterlaluan mahal maka jika dana diserahkan kepadanya pasti ia ‘gelojoh’ menggunakannya. Mungkin buat projek untuk rakyat kononya…..


AKSESORI TUBUHNYA TIDAK MENAMPAKAN YANG MAHAL
Cincin adalah aksosari Nabi tapi tidak mahal. Gelang ‘akarbahar’ juga tidak mahal dan bermakna. Hari ini Yahudi melahirkan sesuatu aksesori yang mahal dan menyimpang dengan Islam. Adakalanya diselit dengan alasan kesihatan. Lihatlah orang tua kita yang berkopiah dan berjubah tapi di leher menampakan rantai yang dipakai perempuan. Atas alasan apapun tak bolehkan kita cari yang tidak menimbulkan fitnah? Sementara yang muda dan pemimpin kita pula bergaya dengan gelang tangan kesihatan..... 
kita buta dengan alasan dunia yang menipu. Begitulah juga dengan para isteri nabi Muhammad. Tiada seorangpun yang “bertembel” aksosari tubuhnya.
Zionist telah membutakan hati kita dengan fesyen kesihatan masa tua dan masa muda fesyen pakaian, hiburan dan sukan. Begitulah juga dipisahkan dengan fesyen pakaian koperat, yb, guru dan sebagaimananya
(Antara hadis Rasulullah yang berbunyi: “Sekiranya kamu menyerupai sesuatu kaum maka masuklah kamu dalam kaum itu…”

PASTIKAN RUMAHNYA BUKAN ISTANA
            
(Alangkah bahagianya dapat hidup dalam rumah sebegini kerana sudahlah murah dan perhiasaannya tidak diganggu oleh perabut moden yang mahal dan merugikan ruang sahaja…… Inilah yang dikatakan rumah tempat berlindung dari hujan, panas dan hijab keluarga…)
Rumah kediaman kalau ikut Nabi hanya tempat berlindung dari hujan, panas dan gangguan sesuatu serta hijab. Rasulullah menzahirkan penghidupan miskin, rumah kecil, daun pintunya ditabirkan dengan kain guni, atapnya boleh dicapai tangan dan yang paling ketara beliau tidak menyukai sahabatnya mendirikan rumah yang besar.
(Alhamdulillah dapat rumah yang mengikut keperluannya…………..)
Ini jelas diceritakan tentang sahabat Rasulullah yang membina rumah besar dan baginda tidak menegurnya. Islam menganjurkan kita menziarahi rumah orang miskin kerana kita akan bersyukur dengan apa yang kita ada, tapi kalau menziarahi rumah orang kaya kita akan merasai kekurangan benda dunia. Pasti akan tertekanlah perasaan untuk memiliki yang lebih baik. Ketahwilah bahawa apa yang lebih baik itu adalah hati yang jujur, ikhlas dan tawaduk bukannya perhiasan dunia yang menipu. 
(Betul ke begitu mufti wei? Kalau gitu sokong ekonomi Israel dan Amerika itu adalah dosa besar jugalah…….)
(Hari ini berduyun-dunyun orang zahirnya islam seperti Tuan Haji yang bersongkok, berjubah, berkopiah, berjangut panjang dan membawa tasbih pula pergi makan KFC, Buck Rodger, Macdonald dan lain-lainnya..)
Justru itu sahabat jelaslah bagaimana boleh seorang pemimpin tidur nyenyak dalam ‘istana’nya, sedangkan pimpinannya tidur bawah jambatan, rumah usang, dalam hutan dan bangsal lembu dan kambing……..
( Sanggupkah anda selaku pemimpin melihat pimpinan hidup sebegini sedangkan anda tidur di atas tilam empuk, berekondisi pula tu! Nyenyak pulak tu? Kalau nyenyak tu…. Jelaslah anda BADAK SUMBU……)
 

BUKAN DIPAGARI DAN DIKUNCI
Dipagari dengan alasan menyekat pencerobohan binatang tidaklah memakan belanja yang besar seperti pagar tembok. Tambah2 lagi kita berada dikalangi saudara mara sendiri. Susahnya sahabat menemui kita terpaksa menempuhi pintu pagar, menekan butang loceng dan menunggu…. Tidakkah sistem ini menghilangkan sistem salam kepada tuan rumah dari jauh lagi!
Kita patut sedar bahawa hari ini kemajuan yang dipandang dunia adalah ciptaan Yahudi yang semata-mata untuk menjauhkan ‘matahati’ muslim dari jalan kebenaran. 
Memberatkan pandangan Muslim terhadap penghidupan dunia yang sementara. Memecahelahkan ikatan persaudaran kita atas batas FESYEN dunia. 
Kesibukan mengikut fesyen atau trend ini menyebabkan kita yang muslim tidak berdaya membantu memperkukuhkan ekonomi sesame kita. Sebaliknya tanpa kita sedari membeli keperluan kita itu telah membina kekuatan ekonomi mereka.
 

DIRI MESTI ADA DISIPLIN HATI BUKAN LUARAN MEYAKINKAN HATI
Manusia yang paling baik ialah yang banyak memberikan menafaat ke makluk lain di atas muka bumi ini.
 Menafaat yang berfaedah bukannya merugikan masa, tenaga dan wang ringgit…….
Ingatlah pemimpin yang baik adalah apabila kamu melihat rupanya ia mendamaikan kamu, apabila mendengar kata-katanya sedikitpun tidak akan menyakitkan kamu dan anda akan ditanya berkali-kali tentang penghidupan, dan apabila ia tiada di mata, dia dirindui…….
Penghidupan miskin adalah sunnah Rasulullah. Kekayaan  mewah dan membazir adalah feel firaun, namruk, taqruk dan koron.

 

Solat adalah kewajiban, syariah adalah tuntutan dan Islam adalah amalan. 

JUSTRU ITULAH SEKIRANYA PEMIMPIN YANG MEMPUNYAI CIRI-CIRI YANG BERTENTANGAN DENGAN SUNNAH ADALAH TIDAK PATUT DIPILIH………. Usah dipilih! Kalau di zaman Rasulullah sendiri pernah baginda tidak menegur sahabat yang membina rumah yang besar…. Tapi setelah sahabat tadi menyedari dan membetulkannya maka baginda menegurnya kembali.



(Kalau beli kereta jenama Malaysia seperti My V, Kancil, Kenari dan lain-lainya pasti dapat berpuluh kereta dan dapatlah digunakan untuk kebajikan masyarakat kita……. Kata Rasulullah ialah perang melawan hawa nafsu adalah perang yang paling besar kepada umat Islam.)
Atas alasan apakah rumah yang besar, hebat dan kukuh? Sedangkan kita lihat sehebat mana rumah yang dibina apabila datang musibah seperti Tsunami di Jepun, Acheh, Phuket, Maxico dan India semuanya ranap. Datang pula bencana banjir seperti di China, Philifina, Indonesia dan Eropah telah menyebabkan tanah runtuh dan yang hebat, mahal dan gah itu tersungkurlenyep di bumi…..


 (Pemimpin yang suka anjuran sebegini……… seronoknya tengok bodi..)
 
(Hallo S/U, sila tengok masalah wargaemas ini dan buatlah apa yang patut kerana saya nak pergi main golf di Bangkok……)

(Apa jalan pemimpin untuk mengatasi masalah ini?????????????????????  Jom sidang bawah pokok jadilah)

KERANA MEREKA TAMAKKAN KEPENTINGAN DIRI DARI JEMAAH SENDIRI ADALAH FEEL MUNAFIK, KORON DAN FIRAUN.

SLOT JERMAS     014-6090884
Menaja peserta baru anda akan mendapat bonus 5% dari saham belian tajaan anda pada pertama belian sahaja. Bonus 5% ini akan diberikan dividen 2 bulan sekali.
CONTOH:
Tajaan anda yang membeli sebanyak 20 lot berjumlah RM 10,000.00. Anda akan mendapat 5% dari jumlah belian tajaan anda yang dijadikan saham belian. Jumlahnya ialah 500 unit dan setiap 2 bulan anda akan menerima dividen antara 3% sahaja berjumlah RM 15.00 sahaja. Jumlah saham bonus yang anda perolehi dari pembelian tadi hanya sebanyak 10 % sahaja. Bermakna anda mendapat 1000 unit saham bonus setelah perniagaan ini didaftarkan.
Sekian. Terima Kasih.

Sesungguhnya kedatangan 'sahabat' merupakan rahmat buat yang mengerti, dan keresahan bagi golongan munafik, nasaro dan majusi......... 

No comments:

Post a Comment