Sunday 22 January 2012

MELAYU HANYUT 2020 BAB 14


MELAYU HANYUT 2020 BAB 14

Allah berfirman membawa maksud:
“Wahai anak kesayanganku, dirikanlah solat dan suruhlah (manusia) berbuat kebaikan, serta laranglah (manusia) daripada melakukan yang mungkar dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu termasuk dalam urusan-urusan yang diwajibkan.”    
(Surah Luqman, ayat 17)

Penulis cuba menyarangkan kepada anda mengenai situasi ketika ini yang begitu serius dan patut disedari serta patut dimulai dengan tindakan yang drastik dari setiap Muslim yang mahukan kebangkitan Al-Mehdi di bumi asia ini.
Setiap perancangan mesti ada “tapak” atau base untuk membina satu jemaah. Ekonomi pula adalah alat dan senjata untuk menjaga ukhwah dan kemakmuran jemaahnya. Kita banyak tertipu dengan pemikiran yang karut seperti petah bercerita, asik mendengar ceramah dan syarahan ustaz, pidator ahli politik sedangkan ‘kewangan kita’ kita sendiri yang ikhtiar sorang-sorang. Yang pandai berpidator, berceramah dan bercerita dapat nama dan sokongan untuk berlari di atas ‘kepala’ kita sendiri.

Cuba, cuba dan cuba ambil ikhtibar kepada paparan gambar di bawah:  

 


Cuba kita lihat pada RUANG EKONOMI dalam akhbar-akhbar tempatan. Siapakah CEO dalam syarikat2 besar dlam negara kita? Melayu hanya jadi tukang karut sahaja... Tukang hibur saja dan tukang kerah......

 Bangsa melayu hebat dalam menganjurkan acara sukan dan hiburan tapi dalam ekonomi hanya dapat dikira dengan tangan. Hebat dalam menjalankan sesuatu yang yak berfaedah atau boleh membantu orang lain....


Bank Pusat Melayu atau Islam dok di mana? Sedangkan di zaman Rasulullah ada dah bank Muslim. Orang bukan muslim ambil sejarah Islam dan pratikkannya dalam urusan penghidupan mereka. Dan orang kita mengambil sejarah sebagai cerita semata-mata.Dan melayu ‘gah’ dengan gaya pawang ana serta mengasikkan generasi muda dengan masa yang sia-sia berketerlaluan.

Tidak sedarkah wahai Ulama Malaysia bahawa gambar-gambar ini ( bawah) adalah penghinaan kepada ANDA yang digelar pemimpin negara!!!!
Sedarlah pertelingkahan untuk mendapatkan kuasa itu suatu ‘kecelakaan’ kepada agama Allah. Ketahwilah berceramah di masjid-masjid dan surau itu tak pernah dihiraukan langsung oleh golongan zionis yang bertekad untuk meruntuhkan kesyumulan Islam....... Kuasa yang anda perolehi itu telah menyebabkan anda buta akhirat. Anda nuta kepada anasir zionis yang meruntuhkan agama anda..

Dan melayu berbangga dengan
 
Inilah kelebihan melayu di bumi malaysia........ dan si zionis bermaharajalela dalam segenap bidang penghidupan muslim sebagaimana di bawah:
 
Apakah patut gambar sebegini dipaparkan dalam akhbar tontonan umum masyarakat Malaysia? Tidaklah ini dinamakan gambar ‘kurang ajar’ kepada agama resmi negara? Dan kalau ‘biadap’ kepada agama resmi negara bermakna ‘biadap’ kepada Ketua Negara kita. Biadap kepada Ulama kita, biadap kepada pemimpin agama kita di Malaysia. Dan biadap kepada Ketua Agama kita..........




SLOT JERMAS
Kutbah Jumaat di Masjid Kg. Raja, Pasir Putih, Kelantan mengatakan tentang pembaziran itu amalan syaitan. Umat Islam perlu membuat sesuatu mengikut keperluan dirinya bukan mengikut hawa nafsu. Keperluan diri kepada rumah berasaskan kepada jenis rumah bukan besar dan gahnya rumah itu. Keperluan rumah untuk tempat berlindung daripada hujan dan panas serta hijab. Bukan rumah untuk berhias kepada kecantikan dan banyak ruang yang jarang digunakan. Pandukanlah keperluan diri Rasulullah dan jangan pandu keperluan diri firaun dan korun.....
Dan apabila kita tidak membazir maka akan banyaklah kewangan kita untuk digunakan di jalan Allah........

Kepada peserta Jermas diharap dapat menjaga diri dan keluarga dari amalan pembaziran ini......
Pandulah kepada sabda Rasulullah yang berbunyi.” Di akhir zaman orang Islam perlu menyediakan harta untuk perjuangan agama dan urusan keluarganya”.
Logiknya sekiranya kita mahukan keseimbangan dalam mengejar dunia dan akhirat (50/50) maka sekiranya rumah kita berharga RM 200 ribu RM maka kos perbelanjaan kita di jalan Allah juga mestilah RM 200 ribu ringgit Malaysia. Bukang gitu?

Cubalah kita tenong pintu rumah kita. Berapakah belanjanya untuk membina pintu tersebut? Cuba kita lihat pula jendela2 rumah kita berapa pulakah belanja membuatnya? Bila pintu cantik maka langsirpun cantiklah...... tu tak pergi ke perabut dan lain-lain alat dalam rumah kita!
Dan tenaongkanlah diri kita, berapakah jumlah sumbangan kita kepada saudara kita yang sedang memerlukan bantuan kita......

Justru itu SAHABAT bolehkah kita sama-sama berikhtiar untuk mempercepatkan program ini dengan :
1.    Memahami dan mengetahui kehebatan program ekonomi ini. Apabila kita faham dan mengerti program ini maka kita akan dapat menceritakannya kepada orang lain. Dan kalau kita tak berapa faham maka huraian kita akan tersekat-sekat dan terpaksa rujuk kepada saya semula sedangkan sistemnya mudah dan senang.
2.    Dapatkan seramai mana peserta baru agar anda akan memperolehi bonus saham sebanyak 30% bagi setiap belian saham tanah ini. Katakan anda telah menaja 10 orang peserta baru dengan belian RM 10,000.00 (RM1,000.00 seorang) dan anda akan mendapat saham bonus sebanyak 3000 unit. Program ini berterusan sehingga lot tanah ini terjual.
3.    Apabila syarikat berhad didaftarkan maka saham belian anda akan dicampur dengan saham bonus anda. Jumlah kedua-duanya akan menjadi jumlah sebenar saham anda dalam syarikat tersebut.
4.    Cara menerangkan kepada orang ramai ialah dengan mengendalikan tempat dan belanja ceramah. Kami akan datang membantu dan semua bonus saham akan anda dapat sekiranya peserta datang menyertainya. Peserta hendaklah seelok-eloknya melebihi 5 orang dan satu ruang meja di kedai kopi sudah memadainya. Kalau satu dewan dengan keramaian melebihi 20 orang paling baik. Selamat menaja peserta baru.
Justru itu sama-samalah kita berdoa agar program ini menjadi satu perjuangan yang hak di akhir zaman ini. InsyaAllah. Aamin.

No comments:

Post a Comment