Tuesday 1 November 2011

MELAYU HANYUT 2020 BAB 9

MELAYU HANYUT 2020 BAB 9

Allah berfirman dengan maksud:
“Dan supaya Dia menyeksa orang munafik – lelaki dan wanita, dan orang musyrik – lelaki dan wanita, yang menyangka terhadap Allah dengan sangkaan yang buruk (bahawa dia akan mengecewakan Rasul Nya). Mereka akan mendapat giliran yang buruk dan (selain itu) Allah memurkai mereka dan melaknat mereka serta menyediakan Neraka Jahannam untuk mereka; sedangkan Neraka Jahannam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.”  
(Surah Al-Fath, ayat 6)


Menggunakan akal untuk menangani isu kemanusiaan...... dan tidakkah anda tahu bahawa HUKUM kemanusiaan dalam Islam itu adalah dari Penciptanya sendiri?  Cara yang anda akan gunakan ini akan membawa kesan jangka panjang yang ‘kalut’ dalam sistem kemanusiaan. Juga ianya akan membawa kepada keaiban yang lebih ketara terhadap empunya diri itu sendiri........... sedangkan dalam tindakan Rasulullah ianya lebih kepada menyembunyikan kesalahan atau keaiban orang lain.
Sesungguhnya dalam hukum Allah itu telah tersedia satu kekuatan untuk menyembunyi aib seseorang itu tapi MULUT dan HATI manusia yang berilmu logik akallah yang membina keaiban orang lain !!!!!!!!!!..........



Cerminlah diri anda dengan perundangan yang anda adakan dalam negara sekular ini?
Sesungguhnya UNDANG-UNDANG ALLAH adalah PENYELESAI SEGALA MASALAH. Justru itu HUDUD adalah peraturan hukuman yang terbaik untuk menyelesaikan masalah.


MasyaAllah! Apa ni? Hukum dari manapula dipakainya. Benarlah Allah menzahirkan bahawa WANITA tak boleh jadi IMAN. Ini membawa maksud bahawa kaum hawa tak boleh dijadikan ketua atau penentu undang-undang kerana mereka mempunyai 9 nafsu dan hanya 1 akal sahaja. Sedangkan kaum Adam pula dibekalkan dengan 9 akal dan 1 nafsu sahaja. Kalau beginilah akta yang boleh dibuat oleh perwakilan wanita maka satu hari nanti SIISTERI akan MENCERAIKAN SUAMINYA. Atau si suami itu pula akan MENGGANTUNG TANPA TALI terhadap si isteri yang mana ianya lebih menyiksakan perasaan kaum hawa. Tambahan pula mana ada nas mengatakan pasangan yang bercerai tanpa munasabah itu boleh dikenakan hukuman keras (termasuk rotan)? Perceraian berlaku adalah kerana ketidaksekupuan atau sehaluan.  Ingatlah jangan kita jadikan tali beruk itu lebih berat dan besar dari tubuhbadan beruk itu sendiri!


Wahai mereka yang terlibat dalam menegakkan UNDANG-UNDANG, ketahwilah bahawa tiada seorangpun Muslim yang mahu menikah secara palsu! Tapi mempalsukan kaedah nikah tu adalah kerana mereka lebih takut kepada HUKUM ALLAH daripada hukum dunia yang banyak menyulitkan mereka.
Justru itu KAJILAH SECARA MENDALAM DAN BERHEMAH kenapa berlakunya NIKAH PALSU pada tanggapan anda ini!
Setahu saya, memudahkan dan menyegerakan perkahwinan ini adalah baik. Sedangkan HAK SEORANG AYAH untuk menikahkan anak gadisnya telah dirampas.........
Inilah AKIBATNYA apabila sistem yang kita pakai hari ini adalah sistem sekular yang menyusahkan pengamalan ISLAM secara hak, maka terjadi pelbagai masalah dan kekejaman serta kezaliman atas kemanusiaan itu sendiri. Sistem Islam tidak mencampuradukkan lelaki dan perempuan dalam sesuatu persekolahan, anda campurkan maka berlakulah ‘mata bertentang mata, lidah keluh berkata dan nafsu mula membara...’. Pemakaian Islam yang telah ditetapkan Allah dalam Al-Quran itu anda tidak hiraukan maka membaralah NAFSU SERAKAH yang mengakhirkan kisah sebagaimana cerita ‘BARSISA’.


Orang tua tak faham suasana, orang tua tak reti basa dan orang tua tak faham agama adalah ungkapan yang akan diterima mereka yang terlibat dalam TREGIDI ini. Kenapa tak faham suasana? Kenapa tak reti basa? Dan kenapa tak faham agama? Semuanya ini adalah kerana mereka tidak mempelajari AGAMA di peringkat pengajian mereka dulu. Agama telah diperlekehkan dan dijadikan hanya satu subjek elektif sahaja...... Siapa buat sistem ini? HUDUDke? Atau SEKULARke? Atau KOMUNISke atau DEMOKRASIke? Ataupun FIRAUN dan KORON?

Dan hanyutlah melayu dalam sistem yang mengundang mereka untuk hanyut sehanyutnya..........

No comments:

Post a Comment