Thursday 24 November 2011

MELAYU HANYUT 2020 BAB 11

SURAH AL- NAHL, JUZUK 14, AYAT 76
Dan Allah memberikan satu perbandingan lagi: dua orang lelaki, salah seorangnya tak dapat berbuat sesuatu dan diapun menjadi beban kepada orang yang menjaganya, kemana saja dia diarahkan pergi oleh penjaganya, dia tidak dapat membawa sesuatu kebaikan. Adakah dia sama seperti orang yang menyuruh orang ramai melakukan keadilan dan dia sendiri juga berada di atas jalan yang lurus?



KESANNYA APA DAPAT ? KALAU LIHAT GAMBAR KITA SEOLAH MACAM ORANG ‘GILA’, MENGAMUK DOK HENTAM KERTAS ! APA FAEDAH ? NAK SURUH ORANG LIHAT DAPATLAH TAPI BERUBAH TAK MEREKA TU ? Yang nampak hari ini orang melayu dah naik gila bila  ada orang nak anjur sesuatu yang tak normal tapi yang berpeluk dalam drama dan TV tu dibiarkan saja......? .......
Si LUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA BIARKAN, BIARKAN... 


Marahnya kita kepada penganjuran sebegini tapi kita tak sedar apa yang telah disajikan kepada kita melalui muslim itu sendiri.... Tenonglah kepada SUKAN, HIBURAN DAN FESYEN.......... PERHATIKAN KEPADA : VOKAL BUKAN SEKADAR RUPA, TUNJUK AJARKU SIFU, BINTANG KECIL DLL.  BETULKAH SEMUANYA ITU ? ? ?
TEPUK DADA TANYA SELERA

 Wahai bangsa Malaysia Muslim lihatlah betapa hebatnya Zionis dalam penghidupan kita dan tiap-tiap hari kita menjamu mata dengan pandangan separuh bogel di atas. Anak-anak kita sudah dibiasakan dengan paparan sebegini dan adapula mengikutinya........

AGAMA RESMI ISLAM .
HARAM MENDEDAHKAN AURAT DALAM SYARIAT ISLAM.
SEX BEBAS ITU HARAM .
DEDAH AURAT TU APA ? SUNAT ? HALAL ? MAKRUH ?


SEKURANG-KURANGNYA BEGINI WALAUPUN ISLAM TAK GALAKKAN FESYEN YANG MENONJOLKAN DIRI. MENGHIAS DIRI ADALAH UNTUK SUAMI TERCINTA BUKAN UNTUK UMUM.....
LAINLAH BARANGKALI UNTUK MENDAPATKAN WANG, WANG, DAN WANG........


BUDAYA MELAYU MENUTUPI AURAT
SI BELANDA DAH SANGGUP BERPAKAIAN MELAYU TAPI SI MELAYU SESAT DALAM PAKAIAN ZIONIS..............



DI SINI JELAS MENGIKUTI HUKUM ALLAH UNTUK MENDAPAT HAJI YANG MABRUR ATAU TERBAIK....... ISLAM ADALAH AMALAN KESELURUHAN CARA HIDUP ! JANGANLAH PULA MENERIMA SEBAHAGIAN DAN MENINGGALKAN SEBAHAGIAN.......



YA ALLAH YANG TUHANKU, PEDOMANLAH ANAK GENERASIKU KE ARAH YANG DIWARTAKAN DALAM KITABMU DAN LAHIRKANLAH KEINSAFAN ATAS MEREKA YANG MEMBIMBING ANAK BANGSA INI.

Bukalah matahati wahai sahabatku,

Rasulullah ditanya mengenai peranan manusia di dunia.
Jawab Rasulullah, “Beriman kepada Allah dan Rasulnya”. 
Selepas itu ? Nabi ditanya lagi.
Jawab Rasulullah, “Berjihad di jalan Allah”.

PERINGATAN DARI MAHA PENCIPTA,

“Wahai sekalian manusia, makanlah daripada apa yang ada di muka bumi, yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah syaitan, kerana sesungguhnya syaitan itu ialah musuh yang terang dan nyata bagi kamu.”
(Al-Baqarah: 168)

PERINGATAN DARI RASULULLAH

SUPAYA DOA DIMAKBULKAN ALLAH SWT
Sabda Rasulullah SAW:
“Seseorang lelaki bermusafir sehingga rambutnya menjadi kusut dan mukanya dipenuhi debu. Dia menadah tangannya dan berdoa kepada Allah sedangkan makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram dan mulutnya disuap dengan sesuatu yang haram, bagaimana akan diperkenankan permohonannya.”                         Hadis riwayat Muslim, Ahmad dan Tirmizi.

SELAMAT DARI SEKSAAN API NERAKA
Saat bin Abi Waqas bertanya Rasulullah SAW:
“Wahai Rasulullah, pintalah kepada Allah SWT supaya Dia menjadikan doaku mustajab.”
Jawab baginda: “Wahai Saad, jagalah soal makanmu, nescaya kau menjadi orang yang makbul doanya. Demi Allah yang nyawa Muhammad dalam tangan Nya, jika seseorang lelaki memasukkan sesuap makanan haram dalam perutnya, doanya tidak akan diterima selama empat puluh hari.
Sesiapa hamba yang dagingnya tumbuh daripada makanan haram dan riba, maka neraka lebih layak baginya.”                          Hadis riwayat Ibnu Abbas.

AMAL IBADAT DITERIMA ALLAH SWT
Sabda Rasulullah SAW:  “Barangsiapa bersembahyang dengan mengenakan pakaian yang dibeli dengan sepuluh dirham dan satu dirham daripadanya daripada sumber yang haram, Allah SWT tidak akan menerima solatnya.”                                   Hadis riwayat Muslim.

MEMBENTUK DARAH DAGING YANG BAIK DALAM BADAN                                                                                                 Sabda Rasulullah SAW:    “Ingatlah bahawa di dalam tubuh manusia itu ada sepotong daging, yang apabila daging itu baik, maka baiklah seluruh tubuhnya, dan apabila ia rosak, maka roasklah seluruh tubuh itu, ingatlah bahawa yang dimaksudkan itu ialah hati.”     Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.


BISNES WADAH PERJUANGAN
Dengan bisnes yang beraspirasikan jihad, seseorang usahawan mendapat tenaga, kekuatan dan keperkasaan luarbiasa. Mereka juga akan menjayakan bisnes untuk beribadah dan beramal soleh serta berlumba membuat ‘fastabiqul khairat’ seperti dianjurkan al-Quran. Semua yang berjihad menerusi bisnes akan menyedari hakikat manusia paling baik adalah yang membawa paling banyak manfaat kepada manusia. Semua ini akan mendapat barakah dan ganjaran rezeki, termasuk dari sudut yang tidak dijangka....
        (Tan Sri Muhammad Ali Hashim, Metro Khamis, 1 April 2010)


Hari ini jikalau kita ditimpa musibah atau memerlukan wang untuk kecemasan ke mana kita hendak mendapatkannya? Siapa yang akan menjadi ‘banker’ apabila kita dalam kesusahan? Jemaah yang sama-sama bersolat di masjid? Teman yang selalu bersembang di kedai kopi atau kerajaan yang ada ketika ini?
Berikut dipaparkan keratan akhbar untuk iktibar kita bersama. Mungkin kita terlepas pandang berita-berita ini yang begitu bermakna untuk kita melihat dengan matahati dan bertindak.

Tanyalah pada DIRI sendiri apa gunanya aku dihidupkan bersama mereka-mereka yang memerlukan pertolongan sedangkan aku tak boleh menolong!
Kenapa pagar semin berukir dapat kubina sedangkan saudaraku diseksa dengan seribu macam keperluan hidup yang tidak mencukupi?

Adalah aku ini MANUSIA ? KHALIFAH DIBUMI ? ATAU BINATANG DI BUMI.....
FIKIR.... FIKIR,,,,, DAN FIKIR.... AWAS JANGAN LAMBAT BERTINDAK NANTI BUMI DIPIJAK HILANG DITAWAN ORANG.... ATAU KITA TERSILAP MENZALIMI DIRI DAN SAUDARA SENDIRI.......


SLOT JERMAS

UNTUK PEMBELIAN RM 500 SEKAKI PERSEGI : 18% setahun adalah dividen terbaik dapat kami hadiahkan kepada para pejuang ekonomi ini dan dibayar sebanyak 6 kali setahun (2 bulan sekali sebanyak 3%).
SEMENTARA BAGI BELIAN LALU mereka menerima 16% setahun dengan 4 kali bayaran sebanyak 4% sekali bayaran. Bagi pembeli ini yang mahu memasuki skim belian 500 mereka perlu membeli hanya 1 kaki persegi sahaja lot berharga RM500 dan kesemua jumlah beliannya akan ditukarkan kepada belian 500 dan mendapat div. sebanyak 18% sebagaimana dijelaskan di atas. 
Terima kasih dan harap maklum.



No comments:

Post a Comment