Monday 21 May 2012

MELAYU HANYUT 2020 BAB 21

MELAYU HANYUT 2020 BAB 21
 Sabda Rasulullah berbunyi:
Duduk sendirian itu lebih baik dari mendekati orang yang durjana, sedang bergaul dengan orang yang baik (soleh) itu lebih baik dari duduk sendirian... (riwayat Al-Hakim)


Sambutlah teguran dari saudara baru ini !
Asik berpolitik kita berpecah,  asik bertiori kita terleka,  asik berceramah, kita hanyut,  asik berbengkel kita terkurung,  asik melancung kita lemas dan tergelincir..........
MELAYU ISLAM tak tahu untung kerana mereka telah dibekalkan dengan KALAMULLAH tapi tak ambil iktibar dari kitab itu dan sebaliknya menerima ilmu ZIONIS yang menyesatkan kita sebagai pedoman......... Dan sesatlah kita di dunia serta butalah matahati sehingga ke tua....

SOLAT, SOLAT, SOLAT  dan terbukalah minda kebesaran Allah dan kewajiban kita sesama manusia..... 
untuk mendirikan solat kita perlukan tenaga, pakaian dan tempat. Tanpa kekuatan (ekonomi) bagaimana kita nak dapatkan benda-benda di atas?
 
Kita tidak faham tentang kata-kata Rasulullah berbunyi.....
Sesungguhnya Yahudi itu tidak akan rela kepada kami sehingga kamu mengikuti mereka.....
Dan hari ini kita telah jadikan cakap kita macan yahudi, pakaian kita macan yahudi, permainan kita macan yahudi, hiburan kita jelas yahudin, sistem yang dipakai juga adalah sistem yahudi (sekular) , tempat tinggal kita juga macan yahudi dan jelasnya yahudi di mana-mana dalam penghidupan kita.



Lihatlah betapa punahnya Melayu Islam dibuai dengan keasikan yang membelakangkan syariat Allah........ Pakaian seperti MEREKA, jurulatih adalah MEREKA dan jadilah kita MANGSA MEREKA.....
DAN KEASIKAN SERTA KESUKAAN INI TIDAK SEDIKITPUN DAPAT MEMBANTU...

Dan kalaulah setiap pengujung ke pesta itu mengeluarkan wang RM 10.00 seorang setentunya berpuluh rumah yang sedang nak menyembah bumi itu dapat dibaiki....... bukang gitu gu ?
 

Betulkah ajaran Islam itu apabila kita boleh bertukar-tukar menjadi individul yang berlainan setiap kali lakonan yang dibuat? Bolehkah kita jadi John apabila kita adalah Ali? Bolehkah hari ini jadi isteri Mamat dan esuknya jadi isteri Pak Dolah ? Inilah hasilnya ZIONIS yang mencaca-merbakan iman muslim di dunia...... dan ganjarannya adalah PULUS, PULUS dan PULUS.  


Justru itu Melayu Islam jadilah Deritamu adalah Deritaku jua.

No comments:

Post a Comment