Thursday 15 December 2011

MELAYU HANYUT 2020 BAB 12


MELAYU HANYUT 2020
BAB 12

“Dan Allah sekali-kali  tidak menjadikan sesuatu kaum itu sesat sesudah Dia memberi hidayah kepada mereka sehinggalah Dia menerangkan kepada mereka apa yang mereka wajib pelihara diri daripadanya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahwi akan tiap-tiap sesuatu”.            (Surah Al-Tawbah, ayat 115)
 


Macamana Islam boleh bersatu apabila penganutnya mengamalkan hidup nafsi-nafsi?
Bagaimana Islam boleh bersatu apabila pemimpin tidak mengikuti PIMPINAN RASULULLAH?
Lagumana nak bersatu apabila Deritaku, ku tanggung sendiri dan deritamu kamu sendirilah tanggung?
Bagaimana boleh bersatu apabila ‘roti atau gandung’ kepunyaan rakyat digelapkan?
Bagaimana boleh bersatu apabila satu pihak mengumpul harta dan satu pihak lagi mencuri harta?
 


APA YANG ASAL ITU PAK MANTAN PM?
Sejak mantan menjadi PM banyak dah melahirkan jutawan melayu tapi kebanyakan mereka berkhidmat kepada UMNO bukan kepada Melayu sepenuhnya. .....
Kalau nak kembali kepada asal mestilah penarajunya adalah dari golongan Pendidik yang berjiwa agama barulah boleh memperjuangkan agama, bangsa dan negara!!!!
Tapi Pak Mantan PM, setahu saya bahawa Perjuangan UMNO adalah untuk BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. Dan sejak bila pula UMNO baru ditubuhkan slogan memperjuangkan bangsa, agama dan negara masih menjadi tema perjuangan.  Justruitu kalau perjuangan yang dipaparkan sebagaimana di atas (Agama dulu, baru bangsa dan negara) maka sudah pasti berduyung-duyung pembangkang seagama memasuki OMNO..... atau kita tukarkan dari UMNO kepada UIMO (United Islamic Malays Organization). ................... Kalau UIMO selarilah dengan Agama Resmi Negara iaitu Islam.  N kena pakai tudunglah semua pemimpin wanita dan putri UMNO......
 


Apabila ‘aurat’ diremehkan atas pandangan ulama dunia atau suk atau apabila Hukum Hudud tidak dilaksanakan malah digembargemburkan untuk sekadar perbincangan hangat bagi melupakan peristewa semasa. Dan keseronokan melihat rakyat seperuh bogel beraksi gila di pentas dan persada seni......... lucu dan menganihkan....
 


 Mudahnya membuka ‘aurat’ di Malaysia kita! Tidaklah ini ‘menghina Islam? Fikirlah, adakah anda menzalimi diri atau menzalimi saudara anda sendiri ?


Atas dasar ‘hobi’ zionis, kita terikut sama ?????????? Wahai Pak Mufta yang gaji beribu-ribu.... Wahai ulamaki yang nama gah di persada dunia pidator, apa sudah jadi pada HUKUM AURAT ini di nagara yang menjadikan Islam sebagai agama rasmi negara?
 


Betapa ‘tak takutnya’ mereka dalam menzalimi kita dengan memaparkan gambar separuh bogel kepada anak-anak kita, belia-belia kita dan diri kita sendiri........
Kekadang tak tertanyakah kita kepada diri kita sendiri, bahawa di negara apakah kita duduki ini? Para Pemimpin gah mengatakan negara contoh Islam ternama!

Aktiviti zionis berputik dengan subur dan segar di sektor ini dengan mendapat anugerah sebagaimana di Hollywood. Adakah ini “little hollywood” atau “ANASIR Hollywood”? Kenapa kita masih tak sedar2 tentang kata-kata Rasulullah berbunyi:
“Di akhir zaman ramai wanita yang menutupi aurat tapi bertelanjang”. N tak terasakah anda dalam golongan itu??????? Pakaian saiapakah yang anda IKUTI ?
Siti Khadijah? Siti Aishah? Siti Hajar atau Siti Bogel dari Benua Babarik?

Maaf sekiranya gambar anda dipaparkan di sini bukanlah untuk mengaibkan atau menjatuhkan imej anda tapi adalah sebagai contoh yang nyata dan sesungguhnya  apa yang dihasratkan oleh penulis ialah ‘suatu penghijrahan yang drastik’ mampu dibuat untuk kebaikan bersama. Aamin.

SLOT JERMAS
Peserta saham kita yang tertinggal dari senarai dipaparkan pada siri lepas (11)
12
MARUNI BT. HUSIN

     300


416
    16.00


13
AMRI BIN DAUD

     300


416
    16.00




“Dan orang yng berhijrah pada jalan Allah, kemudian  mereka terbunuh  atau mati, sudah tentu Allah akan  mengurniakan kepada mereka limpahan kurniaan yang baik. (Ingatlah) sesungguhnya  Allah adalah sebaik-baik  pemberi limpah kurniaan”                                       (Surah Al-Hajj, ayat 58)

Justruitu marilah kita sama2 berhijrah minda dari minda tiori kepada minda amali (Cakap, cakup dan cekup). Kita mulakan dengan sahabat berempat : Saudara Salahudin, Saudara M. Zahid, Saudar Husni dan Saudara M. Azmi kepada Saudara Nik Hasbullah, Ayahkob, Kamal, Zainal, Pauzi dan seterusnya sehingga kini sudah mencapai 93 orang peserta.
Kita biarkan dahulu orang yang ragu dan leka dengan dunia. Kita teruskan bicara & tindakan  perjuangan dan kesedaran persekitaran yang mendesak melayu untuk berkerjasama.  Di pihak saya insyaAllah selagi mampu berkorban, saya akan terus berkorban untuk menjayakan program ini.
 Teruskanlah amalan DOA bagi Kejayaan Program ini dan MINTAlah dari Allah apa yang tidak baik akan hilang dari jemaah ini dan jadikanlah jemaah ini PILIHAN Nya.
Sesungguhnya kita yangkin bahawa apa yang sedang kita programkan ini adalah TERBAIK baik DUNIA ISLAM KINI.... InsyaAllah. AAMIN.
YA ALLAH YA TUHANKU, JADIKANLAH KAMI ORANG BAIK.
YA AALLAH YA TUHANKU KELILINGILAH KAMI DENGAN ORANG-ORANG YANG BAIK.
YA ALLAH YA TUHANKU LINDUNGILAH KAMI DARI MEREKA YANG TIDAK BAIK.
YA ALLAH YA TUHANKU JAUHILAH KAMI DARI MEREKA-MEREKA YANG ENGKAU MURKAI.
YA ALLAH YA TUHANKU BERIKAN KAMI KEKUATAN DALAM MEMPERJUANGKAN AGAMA MU.....
AAMIN YA RABALALAMIN.


 Salam dari Pengasas Program Deritamu Deritaku dan Keluargamu Keluargaku.



No comments:

Post a Comment